צילומי תדמית הם משהו שבעלי עסקים ובעלי מקצועות חופשיים צריכים היום.
למה בכלל צריך צילום תדמית לעסק ?
כיום מפרסמים עסקים גם בכרטיסי ביקור, גם בפייסבוק, גם באתרי אינטנרט וגם בפרסומים שונים.
לקוחות ומתעניינים פוטנציאליים מסתכלים במקרים רבים על התדמית שלנו ותמונות תדמית טובות נותנות אפקט חיובי חזק על העסק. צילום הוא מסר ואם המסר יועבר לא כמו שצריך הלקוח לא יצור קשר עם העסק.
צילומי תדמית יכולים להיות לעסק עצמו או לבעל העסק וזה תלוי בתחום העיסוק.
נשאלת השאלה למה לא לצלם כמה תמונות בטלפון או במצלמה ולסגור עניין והתשובה היא שאם אנחנו לא מומחים בצילום ואין לנו את הציוד הדרוש (מצלמה, עדשות ותאורה מתאימה) וגם את הידע התוצאה לא תהיה טובה.
הצילום צריך לשקף את מה שאנחנו רוצים לשדר. אם אנחנו עוסקים בעריכת דין, ראיית חשבון או מקצוע חופשי אחר נצטרך לשדר רצינות. אם אנחנו עוסקים באימוני כושר נצטרך לשדר כח ועוצמה ואם אנחנו אומנים בתחומים שונים נצטרך לשדר יצירתיות.
אפשר לחשוב שאפשר פשוט לקחת את הטלפון או את המצלמה ולצלם כמה תמונות אבל זה לא מספיק טוב.
רצוי להשתמש בצלם מקצועי לצורך צילומי התדמית.
צלם מקצועי ידע לבחור זוויות צילום נכונות, תאורה נכונה והעברה נכונה של המסר בתמונה.
לצלם יש את כל מה שצריך בשביל צילום טוב: מבזקים לתאורה נכונה, עדשות וחצובות שמתאימות וגם יכולת עיבוד והדפסה של התמונות אם צריך.
צילום יכול להיות בסטודיו או בעסק עצמו כך שיקף את מה שקורה בעסק.
איך בוחרים צלםצלמת תדמית ?
בחירה של צלםצלמת תדמית צריכה להיות לפי מספר פרמטרים:
-תיק עבודות קיים. יש לבדוק את מה שנעשה בעבר והאם אנחנו אוהבים את התמונות ואת המסר שעובר בהם.
-האם אנחנו מתחברים לצלם ויש כימיה ? אם אין אז לא נשדר מה שצריך בתמונה.
-האם הצלם יתקן דברים אם התוצאה לא תמצא חן בעיננו ?
-המלצות מבעלי עסקים אחרים שנעשתה להם עבודה.
-גם המחיר חשוב אבל מחיר נמוך יכול להיות חשוד.
.
מיכל לביא
צלמת